Ви вже знайомі з Даміром Халіловим — генеральним директором агенства GreenPR і спікером осінньої SMM-конференції, організованої компанією Promodo. Дамір — один із найвпливовіших гуру соц. мереж на теренах СНД, який нещодавно випустив книгу «Маркетинг у соціальних мережах». Пропонуємо короткий конспект його доповіді на SMM.ua, присвяченої головним трендам соціального інтернету на цей рік.

№ 1: «Однокласники» претендують на звання повноцінного SMM-майданчика

Розробники проекту змінили не лише формат груп, покращили налаштування рекламних кампаній і навіть проявили себе у e-commerce. Враховуючи, що фолловери «Однокласників» не надто балувані конкурсами та креативом брендів, зараз усі кампанії на цьому майданчику доволі успішні. До того ж, у концепцію майданчика вшито максимальний вірусний ефект від кожного «лайка», адже він автоматично і стає репостом публікації. Аудиторію «Однокласників» smm-ники класифікують як специфічну, адже це, мабуть, найдоросліші і найдобріші користувачі нету :) На цьому майданчику варто просувати найперше масові товари.

Одноклассники

№ 2: Pinterest підкорює Рунет

Вже сьогодні на цьому майданчику взаємодіють і пересікаються 60 млн користувачів, щоправда у російськомовному просторі їх частка невелика. Pinterest забезпечує чималий трафік на зовнішні сайти, у цифрах навіть більше за Twitter та Youtube разом узяті. Все тому, що у зображення вшита потужна механіка для генерації переходів і продажів у перспективі.

Pinterest

№ 3: B2B освоює соціальні мережі

Раніше статистика була показова: на 1 успішний кейс — 10 провальних, але тепер компанії більш свідомо обирають схему просування та, власне, майданчик. Варто зазначити, що не усім B2B-компаніям варто інвестувати у соціальні мережі і шукати там свої цільові аудиторії. Правильний кейс — професійні групи. Таку фішку вчасно освоїли гравці фармацевтичного ринку та медики. Загалом, сподіватися на профіти від соціальних мереж можуть IT-компанії, поліграфія та навчальні, освітні проекти.

№ 4: Реанімація Linkedin

LinkedIn

У Linkedin, де зосереджена максимальна кількість ЛПР-ів (людей, що приймають рішення), у цьому році таки активізувались кампанії від B2B-брендів. На цьому майданчику актуальні професійні спільноти, але вибірка буде невеликою — до 400-500 осіб. Принцип роботи тут грунтується на тому, що варто знаходити конкретних людей і саме з ними вести комунікацію.

№ 5: Зникає чітке розмежування аудиторій ВК та Facebook

Або аудиторія «Вконтактє» виросла за минулих років п’ять, або просто втомилась від відвертого фану. Поступово контент на обох майданчиках із розважального перероджується у пізнавальний.

Спробуйте утримувати фолловерів не мемами та дотепними написами на ілюстраціях, а саме тими постами, котрі наблизять до вашого товару чи послуги.

№ 6: Дефіцит кадрів у SMM

SMM-кадри

Колись Дамір підготував матеріал про 100 інструментів, якими має володіти спеціаліст, що працює у соціальних мережах. Згодом він додав, що все-таки мав на увазі команду спеціалістів. Вже тепер професія має логічний поділ на ком’юніті-менеджера, контент-менеджера, проджект-менеджера, джуніор-менеджера, спеціаліста по співпраці із лідерами думок та медіабайєра. Щоправда, лише у великих агенствах. А ось дефіцит кадрів відчутний при підборі кадрів і бізнесом, і рекламними агенствами. Оптимістичних прогнозів щодо підвищення пропозиції поки немає, зате є інформація для вас про відносно вільну нішу.

Бонус: контент у соціальних медіа

Пропонуємо також добірку ефектного та ефективного контенту, який стане рушієм вашого інтернет-успіху:

  • добірки на 10-15 пунктів;
  • інфографіка;
  • майстер-класи;
  • вірусні відео;
  • графічні поради;
  • рекомендації та відгуки еспертів.

Дамир Халилов

Щоб зрозуміти, чому в SMM інвестують навіть B2B-компанії, — варто заглибитись в історію. І відлік прийнято вести від 2006-го року, коли набули розголосу у російськомовному просторі соціальні мережі «Однокласники» та «Вконтактє». Мабуть, саме тоді і зародився маркетинг на такого роду майданчиках, щоправда, інтуїтивний. Адже до 2012 року ринок розвивася спонтанно, і часто розробники видавали нагора такі інструменти, котрим судилося фундаментально змінити стратегії просування брендів у соціальних мережах.

Нові інструменти з’являються і сьогодні, проте революційних змін спеціалісти не прогнозують, — ринок нарешті став зрілим і дорослим. Однак SMM і по сьогодні овіяний слухами та міфами, а тому на його чудодійні властивості часто сподіваються і власники великих промислових підприємств, і невеличкі локальні «Будівельні матеріали». Інформації справді небагато, все пізнається із власного досвіду, але для розуміння SMM як такого, — варто прочитати хоча б книгу Даміра Халілова «Маркетинг в соціальних мережах».