⬆️ Победители в номинации Search Innovation
Google Partner

Відгук про Lviv eCommerce 2012

Автор:
Оптимизатор
Рецензент: Олег Гаврилюк
Руководитель оптимизаторов
5,00 1 оценка
0 комментариев

19 травня ми у черговий раз відвідали Львівський Католицький Університет, в якому проходив другий щорічний eCommerce (форум з серії заходів, організованих Ростиславом Чайкою, засновником Lviv StartUp Club).

Це своєрідна тусовка айтішників та підприємців західного регіону, на яку, втім, із задоволенням приїжджають люди з різних областей, щоб зустрітися вживу в одному з найкрасивіших міст України після місяців онлайнового спілкування.

З цікавих розповідей — правильний запуск промо-кампанії, банківська картка та вивід Я.Грошей, використання мікроданих для створення розширених сніпетів та інше.

Що було цікавого

Цього року програму трошки скоротили. Було два з половиною потоку і не дуже багато доповідачів. На третьому потоці в другу половину дня анонсували стартапи, а також влаштували біржу вакансій і послуг.

До речі: якщо ви ще не розробляєте мобільні додатки — подивіться, будь-ласка, на це фото :) Це Ростик, чемпіон з Angry Birds.

Отже, хто виступав:

Андрій Тимчишин-Валевський (ShoeShoe). Концепт-ритейл

Засновник (разом з жінкою) взуттєвого бутика «Шушу». Бутік починався як група в ЖЖ, звідки пішли перші замовлення, потім це все розкрутилося, перетворилося на велику групу на FB, шоурум в Києві, інтерв’ю Forbes і багато чого ще.

Андрія ми чули вже не раз, крім того, ще раніше брали у нього інтерв’ю.

Анна Бондарчук (Softkey). Запуск промо-кампаній

Дуже цікавий виступ — відчувається дванадцятирічний досвід. Анна розповідала про запуск і вимір ефективності промо-кампаній.

Насамперед вона порадила не робити промо заради промо. Якщо немає розуміння — які завдання ставляться і які результати бажано отримати — краще не починати.

Завданнями можуть бути: виведення торгової марки на ринок, збільшення обсягу продажів, екстрений збут, стимулювання або «витягування» сезонних продажів, підвищення лояльності або обізнаності ЦА.

Щоб запустити хорошу кампанію, потрібно визначити її період, написати переконливі доводи (навіщо потрібен товар і які проблеми він вирішує), розробити дизайн для LP та поштових розсилок і анонсувати промо в «рибних» місцях.

Засобами можуть бути:

  • Медійка
  • Новини, релізи (згадуємо прес-агрегатори b2blogger та інші)
  • Direct Mail
  • Майданчики вендорів
  • SMM (групи, окремі люди, вендори)
  • Зовнішня реклама (в яку особисто Анна не вірить)
  • Контекст (дотримуватися термінів кампанії)

Ще кілька корисних коментарів від Анни:

1. Проста механіка — мінімум дій.

(Примітка: це тільки виглядає як чергова порада Капітана. Якщо ви розробляли промо, то напевно стикалися при цьому з питанням — як зручно подати правила акції. Звичайний користувач майже ніколи не читає довгі інструкції з усіма офіційними оборотами (Замовник, іменований N, зобов’язується надати приз …), але в той же час, цю інструкцію обов’язково потрібно мати десь поряд на всяк випадок.

Ще один приклад — вірусна дія. Якщо ви запустили акцію, у якій приз розігрується випадковим чином серед усіх учасників, їм невигідно поширювати акцію далі (натискати share, кликати друзів ..). Шанс виграти приз при 30 учасниках — 1 з 30, а при 500 — відповідно, 1 з 500. Тобто, треба робити таку механіку, щоб кликати друга було вигідно (отримай за друга N балів чи ще якось).

Таких моментів, технічних і ідейних, досить багато.)

2. Давати різні подарунки за різні обсяги закупівель, щоб клієнт міг зібрати серію подарунків.

3. Унікальний дизайн — це добре. Але, за словами Анни, її відділ вже вдосталь награвся з креативом і буде відходити в бік якогось конструктора шаблонів, де можна вибирати потрібні блоки і колір фону.

Євгеній Шкорубській, Макс Лук’яненко. Український Zappos

Власники магазинів dvorniki.ua і rayban.ua. Другий магазин продає недешеві окуляри, а сумарний оборот магазинів — 1.5 млн грн на рік.

Було пізнавально. Якщо коротко переказати виступ — це спроба працювати так, як Zappos, на українському ринку.

Цитата:

Ми не ссым :)

Максим і Євген скасували передоплату за доставку дорогих товарів (після чого продажі виросли), за саму доставку грошей не беруть та повертають їх на протязі двох тижнів, якщо замовлення не підійшло. А також розмовляють з покупцями людською мовою (неважко впевнитися, якщо зайти на сайт двірників та почитати опис магазину).

Дмитро Лаппо (kniga.biz.ua). Любов до свого бізнесу

Людину з таким практичним досвідом і начитаністю завжди цікаво слухати. Протягом години Дмитро розповідав історію становлення, напевно, найвідомішого серед українських айтішників та підприємців магазина ділової літератури.

Як завжди, він радив активно спілкуватися і запалювати інших людей тим, від чого палаєте ви самі. І ще — дарувати подарунки, якщо десь схибили (або підтримувати подарунками лояльність).

Днями Дмитро прочитав мою рецензію на книгу Эріка Райса «Прихована влада» (геополітика та світова єкономіка) і дав нашим читачам 5% знижки на неї. Приємно!

Роман Чередниченко (Яндекс. Гроші)

З тих пір, як офіційні структури м’яко видавили цю платіжну систему з нашого ринку, її представники, схоже, не залишають спроб працювати з Україною і без ліцензії НБУ.

Роман прокоментував, що отримувати Я.гроші може фізична особа або «юрик» на розрахунковий рахунок. Біла юридична компанія може працювати по безналу за допомогою інтеграторів (Інтеркаса). Оферта дозволена.

А збирати кошти можна на:

  • Гаманець, веб-форми для збору, FB і Вконтакте, API, SMS, e-mail («фізики»)
  • Рахунок, WI, Інтеркаса, e-mail («Юрики»)

Комісії.

До недавнього часу було актуальним питання — як Я.Гроші виводити. Тепер можна замовити за 199 рублів картку Я.Грошей з доставкою в будь-який регіон світу. За зняття коштів беруть 3% комісії.

Олексій Михайлов (webstudio.biz). Мікродані

Дуже цікавий практичний виступ. Олексій розповів про метод поліпшення сніпетів — використання мікроданних (замість мікроформатів), або розмітці сторінки згідно schema.org.

Так, наприклад, можна розмітити товар в магазині:

  • Ціна
  • Вид
  • Наявність
  • Валюта
  • Термін дії
  • Артикул або ідентифікатор

Підтримуються і інші види інформації, не обов’язково комерційної властивості. Розмітка просто повідомляє пошуковому роботу, що саме міститься на сторінці (схоже, приміром, на новий тег video у HTML5, який вказує роботу, що першим чином треба шукати відео у цьому контейнері).

При цьому семантична розмітка може бути невидимою користувачеві, але не рахуватися як клоакінг.

Корисні посилання:

Вигода мікроданих: швидке інформування Google, актуальна інформація і розширений сніпет (результат — підвищення СTR з видачі).

Олександр Колесніков (hit24.ua). Прайс-агрегатори витісняють дрібні магазини?

Це була не доповідь, а своєрідна презентація бізнес-ідеї з дискусією у вільній формі. Олександр запропонував усім бажаючим запустити інтернет-магазин з його допомогою в обмін на невелику частку магазину. За його словами, необхідні зв’язки і програмні напрацювання (якась CMS, по функціоналу трохи поступається Шопіуму) у нього є.

За словами Олександра, він має багатий досвід в електронній комерції, зокрема — продуктовий інтернет-магазин у Варшаві з пристойними оборотами.

Аудиторія поставилася до пропозиції з невеликим скепсисом. Тим більше, доповідач і не особливо активно себе піарив (йому допомагав Д. Лаппо, якому ідея, схоже, сподобалася.)

Однак під час обговорення його проекту і електронної комерції в цілому Олександр змусив українських підприємців похвилюватися.

Він розповів, що в Польщі роль магазинів перетягнув на себе агрегатор Allegro.ua (аналогія — як супермаркети витіснили дрібні лавки). Грошовий потік, який проходить через Allegro.ua, дорівнює 1% ВВП Польщі. Україна може повторити польський сценарій — у нас з кожним роком набирає обертів Aukro.ua.

Інші виступи

Опишу коротко. Нажаль, послухати вдалося не все.

Підприємцям, думаю, була цікава доповідь про аутсорсинг call-центру. Ми її не чули, але докладний опис практично такої ж доповіді (правда, іншої компанії) є в репортажі з минулорічного eCommerce. На 2011 рік ціна послуг віддалених операторів становила від 1000 грн на місяць, при цьому в умови входила обов’язкова атестація у замовника на предмет знання його бізнесу.

Також, судячи з відгуків, учасникам дуже сподобався воркшоп Вікторії Бондар (KP Media), на якому вона давала методичну інструкцію по запуску інтернет-магазину.

Представники Shopium і Prom.ua розповідали про зручне створення магазину на їхніх платформах, представники Бітрікс — про запуск магазину на Бітрікс, сеошники хвалили себе та свої послуги — все, як завжди :).

Наприкінці форуму відбувся круглий стіл з темою «Інтернет маркетинг — Власний vs аутсорсинг?», в якому взяв участь наш керівник Віталій Черевко.

Сперечалися довго, але висновки теж можна описати досить коротко: «Немає грошей — робіть самі, є гроші — беріть фахівця в штат або наймайте агентство». Ну і звичайно ж, потрібно виходити з конкретної ситуації.

Участь Авеб на форумі

Крім вищезазначеного круглого столу, від нашої компанії виступили Олег Гаврилюк з доповіддю «Web-аналітика: типові завдання і методи рішень» та Дмитро Костюк з розповіддю про методологію просування інтернет-магазинів.

Презентації скоро викладемо.

Do something to stop this war! Russians are killing our children and civilians!